Cirkus

Vi körde efter Cirkus Maximum med Viola och våran kusin Emelie, vi missade den på hemtrakterna när vi var på utlandsresa och jag tror att vi hade det roligare än den minsta! Jag blev god kompis med en kille som jobbade där och för det fick vi värsta specialbehandlingen, kändes nästan som VIP. Inte för att skryta, eller jo men vi fick göra allt annat som ingen annan fick. Vi matade elefanterna vilket var det roligaste och sen fick vi hålla i dom vackra papegojjorna, medans vi fick oss en fin rundtur omkring cirkusen av en ganska läcker karl. Jag har aldrig haft så roligt på en cirkus förut, inte ens när jag var barn.
Vilka äventyr man hamnar på, kanske man ska rymma med bort med det i sommar när man ändå inte har så mycket för sig?! Jag tror det är en dum ide när vi var tvugna att åka hem för att jag fick en allergisk reaktion av dom ståtliga hästarna, så tråkigt då vi var bjudna bakom kulisserna efter showen. Det blir då cirkus nästa år på mig också för WOW, vilken föreställning. Man kan inte tro att vissa akrobater är mänskliga, jag klappar ännu händerna!
 
 

Kommentera här: